
Silvia Micu este născută la Brașov. Ea își începe studiul muzicii cântând la pian încă de la o vârstă fragedă.
La 19 ani începe cursurile la Universitatea Națională de Muzică din București unde, cinci ani mai târziu, obține un Master în Operă și Lied. Câștigătoare a mai multor premii, precum premiul „Peter Maag” pentru cea mai bună interpretare a unei arii Mozart și Premiul Filarmonicii din Verona la Concursul „Maria Callas”, Premiul I la Concursul „Hariclea Darclée”, Premiul I la Concursul „Mihail Jora”, Marele Premiu la Concursul „Ionel Perlea”, Premiul I la Concursul Național de Lied.
Ea continuă să-și antreneze vocea sub îndrumarea foarte atentă a renumitei soprane Mariana Nicolesco și debutul pe o scenă de operă vine imediat după absolvire, cu rolul Musetta, în „La Bohème” de G. Puccini, la Opera Națională București.
La scurt timp, debutează internațional pe scena Operei din Wiesbaden cu rolul Adinei din „Elixirul dragostei” de G. Donizetti, rol cântat, pentru prima oară, în Festivalul Internațional „Hariclea Darclée”, câteva luni mai devreme. Urmează rolurile Mimi din „La Bohème” de G. Puccini și Contesa din „Nunta lui Figaro” de W.A. Mozart, pe scena Operei din Pforzheim. Este rezidentă mai apoi la Chemnitz și debutează cu rolul Susannei din aceeași „Nunta lui Figaro” de W.A. Mozart, Oscar în „Un ballo in maschera” de G. Verdi, Almirena în „Rinaldo” de G.F. Handel, Norina în „Don Pasquale” de G. Donizetti și Blumenmädchen în „Parsifal” de R. Wagner. În 2018, începe colaborarea cu Opera Națională Daneză, unde debutează în Yvette din „Pasagera” de Weinberg, Frasquita din „Carmen” de G. Bizet, iar anul 2020 o găsește în rolul Blonde din „Răpirea din Serai” de W.A. Mozart. Colaborează cu Filarmonica „Transilvania” Cluj-Napoca, Filarmonica Sibiu, Filarmonica „George Enescu” București, Filarmonica Oradea, Filarmonica Haydn di Bolzano, Orchestra Simfonică București, Orchestra Metropolitană București.
Repertoriul simfonic al sopranei Silvia Micu include „Requiemul” de W.A. Mozart, „Simfonia a 4-a” de G. Mahler, „Requiemul” de G. Fauré, „Stabat Mater” de G.B. Pergolesi, „Stabat Mater” de G. Rossini.