
Născut la Constanța, în anul 1979, basul Dan Popescu debutează în cadrul prestigiosului Festival „George Enescu” – ediția 1998, cu rolul Titurel din „Parsifal” de R. Wagner, acompaniat de Gürzenich-Orchester Köln, dirijată de Günther Neuhold, alături de artiști de renume internațional ca Matti Salminen, Bernd Weikl, Gary Lakes, Uta Prew. În timpul anilor de studiu se face remarcat în turneul Filarmonicii „George Enescu” București în Sicilia, unde interpretează rolul Tiresias din „Oedipus Rex” (I. Stravinsky), dirijat de Alessio Vlad și în colaborările cu Orchestra Națională Radio din București: „Grand Messe in Do minor” (W.A. Mozart), „Messe in Si” (Fr. Schubert), dirijate de Horia Andreescu. După terminarea studiilor la Universitatea Națională de Muzică din București la clasa maestrului Ionel Voineag, devine solist permanent al Operei Brașov.
În colaborare cu Schlote Konzertdirection Salzburg, între 2003 – 2013, participă la numeroase turnee în Austria, Germania, Marea Britanie, Elvetia, Norvegia, cu roluri, precum: Mephistopheles (Faust), Lindorf, Coppelius, Dapertutto, Dr.Miracle (Les contes d’Hoffmann), Don Pasquale (Don Pasquale), Raimondo (Lucia di Lamermoor), Oroveso (Norma), Don Basilio (Il Barbiere di Siviglia), Prince Gremin (Evghenii Oneghin), Il Commendatore (Don Giovanni), Colline (La Boheme), Ferrando (Il Trovatore), Ramphis (Aida). Este, de asemenea, solicitat, în mod constant, pentru a interpreta lucrări din repertoriul baroc și vocal-simfonic: Bach (Osterkantate, Wachet auf, ruft uns die stimme), Haydn (Die sieben worte des Erlösers am Kreuze), R. Keiser (Markuspassion), Mozart (Requiem), Bruckner (Grande Mesee in Re), Cesar Franck (Messe in A), Fauré (Requiem), Verdi (Requiem), Beethoven (Missa Solemnis), în colaborare cu: Filarmonica Arad, Filarmonica de Stat Oradea, Filarmonica Brașov etc. În 2003, interpretează, în deschiderea stagiunii Orchestrei Naționale Radio, rolul Brander din „La damnation de Faust” de H. Berlioz, dirijat de Cyril Diederich, alături de Eduard Tumagian, Jean-Luc Viala, Elsa Maurus. Este invitat la festivaluri internaționale, precum: Primavera Lirica Altea (Espagna) – 2003 („Don Pasquale” de G. Donizetti – Don Basilio), 2006 (Don Basilio), 2007 (Colline, Don Pasquale) și Iseum Savariense (Hongrie) – 2013 (Ramphis). În 2011 participă la concertul „Verdi Operngala” de la Carl Orff Saal din München. În 2012 cântă Don Basilio în premiera Operei Naționale din Iași la Opera Națională din Iași, dirijată de David Crescenzi și pusă în scenă de Matteo Mazzoni. De asemenea, participă la premiera operei contemporane „Mileva” de Alexandra Vrebalov (rolul Jakob Erat) la Teatrul Național Novi Sad (Serbia) și la Festivalul Internațional Szeged (Ungaria). În 2013 revine la Iași pentru premiera operei „Aida” (rolul Ramphis), dirijată de David Crescenzi și regizată de Andras Kurthy. În același an, începe colaborarea cu Compagnie Lirique de Corse (Franța): „Don Pasquale” – Théâtre d’Olmi-Capella, Theatre de Sartene , Concert la Théàtre Odeon de Marseille, Patchwork d’Opera au Theatre Municipal de Bastia. În mai 2014, interpretează rolul Jose în opera de cameră „Memoriae” de Orianne Moretti, producție a Correspondance Compagnie (Franța) la Château de Luneville (Nancy). În mai 2015 revine în Corsica pentru „Don Pasquale” la Théâtre Espace DiamantAjaccio. De asemenea, colaborează cu Opera de Reims (Franța) și Théâtre Populaire Romand-La Chaux de fonds-Suisse la premiera absolută a operei „AMOK” de Francois Cattin cu rolul „Père d’Alma”, dirijată de Nicolas Farine și pusă în scenă de Orianne Moretti. În iulie 2019 este Don Pasquale în prima ediție a Festivalului Serra di Ferro – Franța.